Igår, idag och imorgon

Igår hade jag en effektiv dag på jobbet. En stund innan jag skulle gå hem så ropade en kollega på mig i korridoren. Hon undrade om jag hade lust att följa med på en båttur i Stockholms skärgård. Sånt tackar man inte nej till. Vädret var underbart. I sakta mak åkte vi runt under broar, slussades, kollade Strandvägen från sjöhåll, Gröna Lund och så mycket mer. I hamn bjöds det på kycklingsallad. Vinet drack jag innan.




Idag har jag suttit på möte hela dagen. Pratade hälsa bland annat. Min hälsoguru som jag träffade för ett par år sedan, Mats, höll ett föredrag på två timmar. Han är så bra. Jobbat med de största idrottsstjärnor som finns att skåda. Gå in och kolla matsvision på näten så får ni se vem. 
Han undrade hur som helst vad som hänt med mig! Kul.
Ikväll sprang jag som en "galning" igen. Skönt som rackaren. Efteråt. 
Vägde mig när jag gick hem från jobbet. Gått ner ett hekto! Men jag är ju i mål så det är ju meningen att jag ska stanna här ett tag. Det som däremot var lite extra roligt var att jag omvandlat fett till muskler. Nästan två kilo....helt fantastiskt! 

I morgon åker vi till Götet. Ska bli så mysigt att träffa de små igen. Längtar till dom små fisarna. Ska pussa på dom tills dom skriker SLUTA mormor. Och då ska jag fortsätta lite till!!

Mor ligger på sjukhuset. Hon har gulsot men de vet inte varför än. Vi håller tummarna för att det inte är något allvarligt. 




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen