En vecka kvar

och tur är väl det. Semestern är verkligen inget för den som vill leva sunt. I alla fall inte för en som mig. För mycket fest, för mycket mat, för mycket sömn, för mycket av allt utom motion. Fast jag har varit rätt duktig när det gäller intag av sötsaker. Det har det bara blivit i nödfall. Som igår när vi hade fest, det var ett nödfall. Då hade jag bakat en chokladkaka så självklart blev det en bit. Jo, sen blev det ju lite över också så en bit till idag fick det ju bli. Men som sagt, snart är semestern slut och då får man återgå till sina gamla vanor. Havregrynsgröt, lagom lunch och en sjuhelsikes massa kött på kvällen plus lite springgå på det så blir det ett hälsosammare liv och en bättre måbrafaktor. Fast i ärlighetens namn, jag mår rätt bra nu också.
Och regnet det bara öser ner. Det borde vara slut däruppe nu tycker jag. Tur att det inte är vinter då hade vi haft femton meter snö nu, och med den kondisen som för nuvarande råder hade inte jag tyat skotta.

Det är väl risk för att det blir en sån här maträtt ikväll. Ja, det är en dagenefter pizza

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg