En vecka som gått

Ja, nu har man varit på sin årliga campingresa till Tyskland. Sex tält och totalt 14 personer var vi den här gången. Så kallt och regnigt har vi nog aldrig haft innan, men vi överlevde det också. Vet inte hur jag tänkt men kläderna jag hade med mig var av det lättare slaget. Det betydde att de enda mjukbyxorna jag hade (som var tänkta för kvällsbruk) fick användas morgon, dag och kväll. För att inte frysa ihjäl under natten så fick de fungera som pyjamasbyxor också...Mycket kortspel och groggar blev det i alla fall. Roligt hade vi minsann också allt emellanåt. Varje år kommer man på att det är något man saknar. Detta året var det en värmefläkt. De andra hade med sig så vi kunde snylta när vårt tält var genomsurt eller lite innan läggdags. Köper vi en så kan vi garanterat vänta fint väder 2012 så det kan det vara värt.
I veckan väntar några dagar till Göteborg. Det ska bli helt underbart att träffa den andra delen av familjen igen och jag är såå nyfiken på hur huset har blivit.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg