Höst

Ja, det är tänkt att det skulle vara lite höst i Sydafrika nu. Men om alla höstar var så här skulle jag jubla.
Idag har det varit 27 grader varmt. Soligt och bedårande varma vindar.
Resan ner gick bra. Hade lång väntetid (4 tim) i London eftersom det tidigare planet var fullbokat. Det var lite tråkigt att vänta så lång tid men eftersom jag åkt med samma flygbolag så mycket så har jag numera tillgång till loungerna med British Airways. De är fina. Stora och med lugn atmosfär är det flesta av dom. Ja, på Heathrow har de flera stycken. Tidningar, tv, mat och dricka i alla dess former att ta för sig av. Det blev en kycklingryta med sallad och till det ett glas champagne.
Har sovit en sväng nu och det var ursvårt att vakna. Men var tvungen. Ska ju sova inatt också. Till middag har jag beställt oxfilé med veggies. Sen blir det nog sängen igen.
Sm vanligt åt jag en frukost ute under lövverket. Underbart. Inte bara att kunna äta ute, men också få en oavsett när man kommer fram. Det är som Hemma. Enda skillnaden är att här lagar någon den till mig.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg