Haha....händer saker

Resan gick mycket bra! gubben hade som vanligt, höll jag på att säga, beställt en flaska champagne till mig och Sanna. Gudars gott efter en mer eller mindre sömnlös natt. Vi hade mer tur. Utan att betala hutlösa pengar så fick vi nödutgång på planet. Var sida gången och sju meter fram till nästa säte! 
Men, det finns ta mig fan alltid ett men. När vi kom fram och fått våra väskor gick vi ut till den väntande bussen. Buss 29 skulle ta oss de fem minutrarna till hotellet. Vi väntade. Vi väntade. Inte ett skit hände. Till slut gick argbiggan ut och undrade vad som inte hände! Jo, vi skulle invänta några gäster från Oslo...När vi suttit i bussen i en timme blev jag riktigt förbannad. Det hade varit mycket snabbare och för samma peng ta en taxi till hotellet. Jag skickade ett sms till Ving. Det ska jag definitivt göra nästa gång. Vad hände med sms:et till ving? Jodå, de erbjöd sig att betala tillbaka anslutningskostnaden! Det lönar sig att säga ifrån minsann. Bussen avgick en och en halv timme efter vi kommit ombord. 

Hm, jag hade tydligen bokat ett litet dubbelrum. Det var väl inte det värsta eftersom man inte är där mycket mer än när man sover. Sover.....i en smal dubbelsäng. Haha...så går det när man ska snåla. 
Nåväl, vi har sovit rätt bra ändå. 

Igår var vi på favvisrestaurangen. Så himla god mat! Vi tog ett antal tapas. Sen gick vi till en bar upp lite i byn. En belgare som flyttat hit för nån månad sen för han ville iväg från alla jihadister....ops.
Jag tog en jäger, dottern en belgisk öl som smakade hallon. Samma styrka som lättöl typ.

Ett par örhängen köptes. Jag blev ju av med dom jag köpt sist på jazzen. Hur nu det gick till. Köpte likadana hur som helst. Sen firade vi med varsin mojito och köpte varsitt horoskoparmband till barnbarnen, fast med fel horoskop. Han hade inte de jag ville ha, haha. Tyckte synd om försäljaren som flytt från elände i Benin.







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg