Säger då det

Så in i bänken trött. Sen i måndag förra veckan har jag sovit på tre olika hotell. En natt i vanliga sängen. Sen kom Sanna hem och skulle sova i den. Sen fyra nätter i dubbelsängen och nu en natt i den vanliga. Hela kroppen skriker. Sluta flytta runt som en påttajärk. 
Lägg därtill tidiga morgnar och sena kvällar och varma kvällar.

Har hänt mycket sen sist. 
Har varit i Stockholm och haft det bra. Fast det började dåligt. Andra dagen egentligen eftersom jag vägrar ta fakirflyget upp. Åker därmed dagen innan och sover över.
Nå, vi skulle ta en chartrad buss till Nynäshamn. Bussen kommer och vilade in bagaget. Busschaffören kör. Alla skriker, stoppa, du har glömt att stänga bagageluckorna. Han ut för att stänga. Bussen rullar. Vi skriker igen. Han har glömt handbromsen. Han in och drar den och stänger sen luckorna. 
Vi kör in i garaget på Klarabergsviadukten. Det blir smalare och samlare. Vi möter en flygbuss. Vi kör mot enkelriktat. Vi kan inte backa så det får den andra göra. Nu är nästan alla i en konstig stämning. 
Nåväl, vi kommer ur garaget med lite guidning. Väl ute ska vi köra till vänster och sedan söderut. Han svänger höger. Nåväl, tänker de flesta, det funkar också om man sen svänger höger direkt vid Vasagatan. Han svänger vänster och kör norrut. Alla är nu i upplösningstillstånd. Vi får göra vårt bästa för att guida honom tillbaka och sen är vi rätt. Raka spåret till Nynäshamn. Vi svängde bara av en gång. Då kom vi på en liten grusväg och höll inte på att ta oss därifrån. Till slut lyckades vi komma ut på motorvägen igen. En färd som skulle ta 45 minuter tog en och en halv timme. Överdriver jag? Nä, faktiskt inte. 

Har hunnit med en sväng till Malmö på personalkonferens. Det var bra och intressant. Det var en dålig sak. Konferensdelen hade en mjukglassmaskin och en popcornmaskin. Sicket mög. Lite pop och en mjukis blev det.

Nå, sen har jag hunnit med en resa till Tyskland för spritinköp också. Trevligt. Skratt. Trött. Aldrig mer. 
Sa till gubben, om jag nästa år bara andas att vi ska till Bordershopen så stoppa mig med ett big, big NO.

Intensiva dagar ligger framför mig innan jag och dottern åker till Turkiet den 8 juni. Längtar. Trängtar. 
Är välbehövligt med lite vila känner jag! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg