En vecka sen...

och jag flyter bort. Eller nej, fettet sitter hårt så det blir inte flytande.

Hade en underbar helg i Göteborg. Fredagen gick vi ner till stranden så att barnen fick bada.  I drack bubbel. Fint.
På lördagen åkte vi ut till Höno. Dottern hade beställt bord på en fantastisk restaurang. Fisksoppa. God, men Direktörens är godare.
Till det ett bubbel. Innan vi åkte hem så tog vi varsin glass. Sen var jag mätt resten av den dagen. Dock grillade vi lite kött på kvällen. Jomen, det var gött.

Rackaren vad varmt det är. Riktigt skönt att jobba eftersom vi har hyggligt svalt inne.
Fått en hel del gjort men inte det jag förutsatte mig. Det kommer så mycket i vägen.

Kört lite lättkost denna vecka. Man kan också kalla det nyttig-kost. I måndags skulle jag göra en drink som jag skulle dricka till lunch och frukost. Det gick sådär. Jag åt den. Var den god? Nä fy fan.
Hade ju inte alla ingredienser hemma så det blev som det blev. Recept: 1 avocado, naturellt kvarg i en mängd jag glömt, vispgrädde och rostade hasselnötter. Mixade allt i min fina (och dyra) stavmixer. Det blev supertjockt. Det blev superäckligt. Det blev uppätet. Med kväljningar.

Igår gjorde jag enligt recept. Mandeldryck, kokosdryck, avocado, spenat och citron. Mixades till dryck. Gott? Näe, det är väl till att ta i, men ok. Samma idag. Kör samma imorrn. Fast, jag funderar på att ta i lite ingefära.....blir väl odrickbart, men man måste ju testa.

Jo, skulle göra en gynundersökning i torsdag, mitt i förhandlingen,. Det gick bra, fast det blev en lite operation + insättning av spriral. Gamla människa. Nu blir jag inte gravid. Spiral, steriliserad och har inte haft mens på 8 år. Moaa. Nej, de vill att mina förbaskade blödningar ska upphöra. Det vill jag med. Ont gjorde hela kalaset i alla fall. Jävligt ont. Men, hade inte tid att åka hem. Åkte direkt till förhandlingen igen!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen