Idag, den 9 augusti.

Idag som först så känner jag mig ganska ok i ljumsken. Vet inte om det beror på kortisonet eller bara det vanlig - kommer och går-smärtan - Har använt kryckan på jobbet ett par dagar, inte hela tiden men när det gjort extra ont.
Tränade lite Cross i tisdags och lite mer idag. Tränade mage och ben och armar också.

Ja, nu har det gått nästan en hel vecka efter semester och det går ju så fort.
Mejlade gyn i söndags om att jag ville att de skulle ringa. Ville att de skulle plocka bort spiralen. Blivit så svullen och känt mig konstig. Dessutom så har jag haft blödningar alla dagar sen jag satte in den i slutet av juni. De skulle ju sluta, det var därför jag fick den.
Nå, de ringde vid 8-tiden i tisdags. Fick tid samma dag kl halv tolv. En halvtimme senare var den väck. Nu ska jag försöka sluta med mina östrogentabletter. Det testar jag med om ett par månader. Måste bli svalare också innan så att vallningarna blir mindre kännbara. Slutar det inte blöda då så finns bara ett alternativ kvar. Operation -livmoderbort-
Min kropp börjar sakta anta sin gamla form. Har sprungit och kissat tre gånger varje natt, vilket tyder på att jag samlat mycket vatten. Nu är i alla fall benen i normalstorlek igen. Kan bero på spiralen. Kan bero på att jag är mycket striktare med kolhydrater. Kan vara en kombination.

Jazzhelg i Hällevik. De har höjt priset på det frivilliga armbandet till 300 per person. Inte ok anser jag. Skulle vi handla till hela familjen, inklusive svärson som är här i helgen, skulle det gå till 1200. Så mycket gillar vi inte jazz. Det blir snikvarianten. Vi köper ett band.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen