9 dagar, nästan.

I tisdags, den nionde fastedagen var jag mer än vanligt lite arg. Allt gick emot mig. Sovit skitkass på natten. Hjärtat slog i en konstig rytm. Ibland var det tango, ibland slowfox för att avslutas i disco. Hjärtat mådde inte bra. Nå, vad kunde det där bero på? Fastat många gånger och aldrig känt något liknande. Det tog inte lång stund förrän jag hittade ett avvikande mönster. Alla andra gånger så har jag "ätit" buljong på kvällen. Inte denna gången. Nu hade jag istället juicat med grönsaker och frukt plockade från trädgården. Men, undrar ni, hur kunde hjärtat bete sig på det viset för att jag bytte ut buljong till juicer? Hjärtat och kroppen behöver salt! Det hade jag inte fått i mig på över en vecka. Jag var helt enkelt tvungen att börja äta igen. Tog ett par dagar sen mådde kropp och knopp bra igen.
Tisdagen och att jag var arg!? Chefen skickade hem mig med orden: alltså, du verkar inte må så bra. Åk hem och börja ät igen.

Det har varit en fruktansvärt stressig vecka. Har slaget en blick i min almanacka och det går inte att boka in fler möten eller lägga in mer arbete förrän den 7 november. Sjukt. Ja.
Visst jag ska på semester också i två veckor, välbehövligt, men det borde jag kunna ha utan dåligt samvete. Hade bara tre veckor i somras.

Vecka 37. Förhandlingar, förhandlingar. Rehab, rehab. Lönerevison. Förhandling brott möt kollektivavtalet. Kommer att fara runt som en skottspole i hela länet.
Vecka 38. Möten i Sbg hela måndag fm. Eftermiddagen åker jag till Sthlm för två ko
nferenser. Hemma vid 21 på torsdagen. Fredagen två möten. Räkna löner och rehab.
Vecka 39. Massor av förhandlingar. Fel på löner. Arbetstider. Rehabmöte, rehabmöte.
Vecka 40 och 41. Turklandet. Sol, bad och drinkar.
Vecka 42. Stockholm tisdag, onsdag och torsdag. Ombudsmannakonferens.
Vecka 43. Onsdag torsdag, fredag, lördag och söndag. Planeringskonferens i Tyskland. (Jag har gjort hela programmet och känner mig därför extra ansvarig för allt praktiskt).
Vecka 44. Har jag överlevt? Han jag med alla förberedelser till allt ovanstående? Hann jag översätta alla frågor till engelska? Hur ligger vi till för kvinnokonferensen den 5 november? (Jo, jag har fixat den också). Hann jag svara alla medlemmar som ringt under veckorna? Pust......

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen