Hemma några dagar

...och resan känns som en evighet sen, eller kanske inte. Har i alla fall gjort slutbetalningen på nästa resa i april. Vi får väl se om vi kommer iväg. Vi får följa rekommendationerna från UD.

Alltså, i lördags kväll hände något konstigt. Det var när jag skulle ta mig hem med bilen. Startar och tar på mig glasögonen. Tycker att jag ser dåligt på sikt. Förstår inte. Har ju glasögonen på mig. Tar av mig dom och ser blixterklart. Testar igen och nä, det blir suddigt med glasen.
Och så är det. Ser hur bra som helst på sikt och sämre på nära. Måste gå till optikern. Nåt konstigt är det.

Tre hyggligt lagomdagar har det varit. Men tittar jag i almanackan framöver blir jag nästan rädd. Alla dessa löneförhandlingar som ska genomföras efter de är klara i Stockholm. Det vet man inte när det blir. Det hade väl funkat om det varit ett normalt år. Detta är inte ett normalt år. Vi har minikongress som håller på i tre dagar. Vi har kongress som håller på en hel vecka. Vi har LO-kongress. Visserligen lördag till måndag för oss, men en dag går bort.
Dessutom åker ju jag på semester i sex arbetsdagar (onsdag till onsdag). Sen vänner, sen är det en del röda dagar också. Japp, jag kan jobba dom men tyvärr så gör inte min motpart det.
Suck


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen