Onsdag och några intressanta dagar

Hur kan det överhuvudtaget hända så mycket på tre dagar?

I måndags lämnade jag in bilen på service. De skulle också kalibrera mitt alkolås.
Hämtar bilen och kan konstatera att de tagit hem fel kalibrerare. Nå, får tid dagen efter.
Tillbaka till jobbet och väggfan har flyttat sig på Folkets Hus. Det står alldeles för nära min bil och ja, det resulterar i en skrapning av höger bakdörr och lite på skärmen. Inte roligt alls.

Tisdag och jag hade en konferens för 50 pers som jag förberett. Nå, inte ansvarig men ändå.
Körde till bilföretaget och skojade lite med servicekillen. - Du vad hände egentligen igår när du servade bilen. Den är ju helt skrapad på hela sidan. - Vad säger du, sa han. Du skojar. -Nä, följ med ut den ser för jävlig ut. Fick så klart säga att jag bara skojade. Han tyckte nog inte det var kul, men blev lättad. Ja, nu har jag bokat tid för lagning. Det blir inte förrän den 6 april och hyrbil på det.

Onsdag och jävla dag. Den blev både bättre och sämre än förväntat. Först en knarkhistoria. Lyckades klara medlemmen men nu får hen upp till bevis. Sen framkommer det att det är en massa annat skit på företaget. Får väl bo där.
Vidare till nästa möte. En medlem som var en uppföljning på flera sena ankomster. Den redde jag ut eftersom det hade blivit så mycket bättre.
Vidare till de norra delarna i Blekinge för diskussion om lönesystem och tolkningar. En HR som inte har koll på något. Dessutom arrogant som fan. Slutade med att dom surade och inte ville prata med oss. Vi får se om dom återkommer.

Torsdag imorrn och nästan hela dan på jobbet. Ska bara till Norje tingshus för ett politiskt möte.



Husträffad bil

En sån här vill jag ha. Liten och lätt att parkera. XC 40


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen