Guuuud

Igår kväll gjorde jag en runda på stan. In och ut i affärer på jakt efter en duffel. Frida hade tipsat om en på NK. Dit gick jag. Också. Jag hittade ingenting av intresse. Tomhänt gick jag hem. Okey. Idag struntade jag i lunchen och begav mig ut i shoppingtagen igen. Ströms. En affär som jag gillar. Nära jobbet och fina kläder av hög kvalité. Provade en Duffel men den var inte snygg på mig. Stor, vid och alldeles för lång till min korta kropp. Kvinnan som hjälpte mig var mycket trevlig och sa plötsligt (efter ett par provningar som var rätt ok) - Jag vet en som kommer att passa dig perfekt. Jag tog på den och den var helt UNDERBAR. Den var helt enkelt min. Till den en fin varm röd halsduk i finaste tyg. Billigt? Nä, men nu har jag ett plagg som jag kan ha i några år. Jag är så glad.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen