Tavlor

Idag har jag köpt två fina tavlor. Den ena är en vy över Stockholms stadshus och den andra föreställer det man vill att den ska föreställa, det vill säga allt och inget. Förbundet säljer ut och jag gjorde slag i saken. Den ena kostade 300 och den andra 400. Som hittat. Nu är frågan hur jag ska få hem dom. Inte till Blekinge alltså, utan till Kungsholmen. Förmodar att det får bli en taxi rätt vad det är.
Stockholm är klädd höst idag. Ömsom lite regn och ömsom lite sol. Ganska kylslaget är det också. Det är skönt. Nu kan man i alla fall bestämma att det inte är sommarkläder som gäller längre. Det kunde man inte göra förra veckan. Detta påminner mig också om att jag i dagarna måste ge mig på jakt efter en kappa/jacka. Skulle väldigt gärna vilja ha en duffel. En senapsgul eller nåt. Vi får se om det finns att hitta i stan. Denna staden. Stockholm.
Well, time to go to "The Kings Islet"

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen