På väg hem

Känns härligt att få komma hem en dag tidigare än vanligt. Det känns som om jag inte varit "hemma på riktigt" liksom på hur länge som helst. Varje helg har erbjudit något annat än soffhäng. Trevliga möten och fester så klart, men det ska bli mysigt att bara vara hemma. Att sedan få tillbringa den tillsammans med Frida, Mattias, My och Nea gör den ju ännu bättre.
Även nästa vecka blir kort. Eller nej det blir den ju inte. Alla veckor är väl lika långa. Det är min Stockholmsvecka som blir kort. Upp på måndag och hem på onsdag. Jag måste köra min make till sjukhuset för op. Resten av dan blir det till att arbeta hemifrån. Fredagen ledig. Då ska katten kastreras.
Har ni någon gång funderat på att skriva en "saker-jag-måste-göra-innan-jag-dör-lista"? Jag har. Tror att jag ska börja med den rätt vad det är. Frågan är dock, måste det vara realistiska mål? Jag tror det. Varför ska man annars skriva en lista? Å andra sidan, de målen kanske inte är lika omöjliga att uppnå när man är pensionär?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen