Spyr

Nu har jag gjort presentationer så att jag snart spyr. Jag tror att jag skulle kunna hålla en veckokurs med allt material. Eller så blir det ingen respon och det räcker för en timme. Får väl ta en valium och prata s a k t a  i så fall. Hur som helst så struntar jag snart i jobbet för idag. Ska bara skriva lite om Zimbabwe också. Igår var det Sydafrika för hela slanten. Visste ni förresten, att under apartheidtiden i Sydafrika, så fanns det speciellt utsedda poliser som skulle kolla vad medborgarna höll på med? Just det, vad man gjorde i sängkammaren. Nationalistpartiet, som styrde landet, hade bestämt att man inte fick gifta sig över rasgränserna. En svart och vit fick heller inte ha sex med varandra. Därför låg det en massa poliser, utrustade med kameror, för att kolla vad man höll på med inne i sängkamrarna. Till slut var fängelserna överfulla med dessa "sexbrottslingar". Det är inte så länge sen. Nazistpartiet kom till makten 1948 och dessa lagarna kom till på 50-talet. Avskyvärt.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen