Irriterad.

Det var väl då ett jävla jagande på på Juholt. Det fanns ju för fan inga regler, som det verkar, förrän nån månad sen, när det gäller ersättning för bostäder. Moraliskt fel av honom kanske, men står det verkligen i propotion till den fullständiga krossning som nu sker? Krossning av både parti och av honom som person. Nu är det säkert någon som säger att han fuskade med reseräkningar också. Två på flera år har blivit fel. Jag skriver reseräkningar regelbundet. Kan jag svära på att det alltid blir 100 procent rätt? Jag hoppas verkligen det, men kan jag vara riktigt, riktigt säker. Nej, vem kan det? Vem kan säga att de alltid, i alla sammahang, inte har begått några moraliska felaktigheter? Ingen.
Hur sen Mats Knutsson kan få vara reporter/journalist på SVT är en gåta. Han är uttalat blå i sin politiska uppfattning.
Vad händer sedan med Bildt och Lundinaffären i Sudan. Han har tjänat miljoner på ett krig och ett folkmord och det är straff bart. Var i helvete är de rubrikerna? Nu inleder man en undersökning om detta. Var kan man läsa om det? Märk väl att han är vår utrikesminister (fast egentligen inte min, eftersom jag inte röstade på det skitpartiet)! Skärpning på er i Mediavärlden.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen