Dagens nya kändisspan

Jösses. De rör på sig i juletider. På väg tillbaka från terapeut Kjell så sprang jag på Jan Guillou. Han var sig lik. Såg ovårdad ut, ungefär som om han inte klippt håret på nåt år eller två. 
När jag var inne och handlade lite olika matsaker (ägg, köttfärs, tomatkross) så var det en kvinna som sprang omkring därinne. Jag vet vem hon är. De som är politiskt intresserade vet vem hon är. Har varit minister under S för några år sen. Ylva Johansson. Gifte sig sedermera med Erik Åsbrink. 
Ja, hon var sig också lik.  
Idag har jag varit, förutom hos Kjell då, hos Dr Peter. Han är ju så härlig. Dit kan man gå utan att man har öra, näsa eller halsbesvär. Vi pratade om julen. Hur vi firar, både han och jag. Han berättade om en kvinna som han träffade för några år sen och hur de firade midsommar på den tiden. Med ex, ex....
Nåväl, jag frågade vad jag skulle göra när jag blir förkyld. Inget förkylningsnässpray, men kortisonspray. I mängder. Jag ska nu hålla på med nasonex i ett år. Vid förkylning då ska jag dundra på plus avsvällande tabletter. Blir det riktigt jävlig, som han sa, så har jag också fått en kur kortisontabletter. 
Han berättade vidare att läkare, framförallt i hans branch, använde kortisonspray från sep till maj. Varje år. Allt för att slippa ifrån förkylning. Han hade inte varit förkyld på tolv år. Trots att han i snitt träffar fyra, fem patienter om dagen som nyser eller hostar honom mitt i nyllet. 
Så, nu vet ni. Köp nasonex. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg