Inte dålig

Men trött. Tåget landade strax efter halv ett inatt. När klockan var ett fick jag ringa gubben. Då irrade han fortfarande kring på centralen och hittade ingen taxi. Fick guida honom ut. Sen skulle han kissa. Ringde upp honom en kvart senare. Då hade han irrat sig in igen. Fick guida ut honom igen. Höger, vänster, upp för trappan och ut. Ta till vänster gå rakt fram. Jag möter dig. Vid två var vi hemma i lägenheten. Trötta och kalla. Naturligtvis kunde jag inte somna. Täppt. Luftmadrass. 

Till frukost åt jag den dyraste lussekatt jag ätit i mitt liv. Göran handlade bröd till frukosten. Två baguetter? Hur tänkte han där? Två lussekatter och två croissanter. Allt till den nätta summan av 199:-
Lussekatterna och croissanterna kostade tillsammans 140.  Jodå, Sveriges bästa café vet att ta betalt. 

Nu är vi installerade på hotellet. Dricker lite champagne. Ny flaska såklart. 

Om en liten stund så ska vi ge oss ut på stan en runda.

Ikväll blir det finrestaurang, Den Gyldene Freden i gamla stan.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg