Ja jävlar

Vad tung väskan blev. Hur jag ska bära den uppför alla trappor ikväll är en gåta.
Sitter på tåget till Stockholm. Fast det var knappt jag fick min sittplats. Den var upptagen av en massa saker som ägs av en koddajösse. Han suckade och stönade när jag sa att det var min plats. Då plockade han, om än motvilligt, bort allt utom skräpet i fickan framför (det var massor). Jag undrade om det var hans? Ja, svarade han. - Du kan kasta det därborta, sa han och pekade på en papperskorg i andra ändan av vagnen. 
Nej, svarade jag, du sitter vid fönstret och har papperskorg där, kasta det där du. Det är ju ditt skräp. Han snörpte på munnen och gick iväg med skräpet. Sen har han suckat, gett mig onda ögat och tycker att livet är allmänt orättvist för att han inte får två platser. Jag undrade för en stund sen om han tycker att det är besvärligt att jag sitter på min plats för i så fall är det bäst att han köper två biljetter nästa gång. Han bara glodde på mig. 
Jäkla koddajösse, fast just det sa jag inte

Som vanligt, en skitnatt av stora mått, fast dock bättre än de två senaste söndagarna. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen