Knarrfritt



Ja igår fixade vaktmästaren de knarrade dörrarna. Så himla bra. Måste säga att jag sovit som en stock hela veckan. Skönt som in i räven. 

Hade seminariet igår och allt jag förberett lämnade jag därhän. Det gick väldigt bra ändå, eller kanske på grund av.

Helgen är till för vila. Två veckors intensivt arbete ligger framför mig. Arbetstiden lär ligga mellan 7 och 00. Åtminstone från onsdag till tisdag veckan därpå. Dessutom har det kommit en propå att vi ska ringa förtroendevalda inför valet. Hur fan jag ska få tid till det, det vet i gudarna. Chefen får berätta för mig vad jag ska prioritera, 

I övrigt går livet sin gilla gång. Har gjort mig opopulär hos min förra chef. Jag tar det. Vet ju att jag har rätt.

Ikväll blev det bubblor och svenska, svindyra, jordgubbar och rosa bubblor till förrätt. Varmrätten bestod av färsk lax, stekt med havssaltssmör, rotfrukter i ugn, en reducerad sås med vin, hummer, vitlök, schalottenlök och champinjoner. Färsk sparris från Ysane.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen