Genom ett snötäckt Småland

Har turen vänt? Det kan man undra med tanke på alla inställda och försenade tåg idag. 
Mitt första mellan Sbg och Hässleholm gick på tid och anlände i tid. Stockholmståget gick på tid och nu rullar det som fasen. Vi får la se när vi anländer. Hej och hå, de annonserade precis ut, 08.57 att vi kommer lite tidigare till Nässjö. Avgångstid därifrån 09.07. Vad händer liksom.

Det började snöa redan i Kristianstad och vägen genom Småland är snötäckt. Vackert men jag vill inte ha det. Det blir bara blask. Blir det inte blask så blir det skitigt, om man inte bro i ödemarken. Det blir halt. 

Fy rackaren vad jag har sovit dåligt inatt. Det är positivt! Då sover jag bra kommande. 

Sitter och klurar på middagen på lördag, samtidigt som jag försöker göra lite nytta. Inte många mejl att svara på. Mina främsta arbetsuppgifter rör ju Afrika och de flesta har fortfarande semester. December/januari är som våra juli, augusti.  

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg