Sövet som ett tröll

Svalt och skönt i boden och dessutom så tyst och att sova där var ingen konst. Visst, jag har vaknat några gånger i natt men somnat om på stört. Vaknade inte förrän nio. Gudagott.

Dagen idag har gått i sömngångarnas lunk. Frukost bestod av en stekt korv och två stekta ägg. Lunch en bar. Mellanmål en hamburgare från i förrgår. Middagen blev lutfisk och ja, potatis till den. Funkar inte med rostade grönsaker, pasta eller ris till lutfisk. 
Sulten, eller kanske sugen på nåt! Vet dock inte vad. Snart går jag därför och lägger mig. Blir det boden ikväll igen? Vet inte. Gubben är bättre.

Usch, snart börjar jobbet igen och än har jag intet hört om det jag sökt. Det skulle bli efter helgerna så kanske torsdag fredag eller nåt. Vågar ju liksom inte planera några resor än.




Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg