Förhandling, värvning och annat


Sicken dag! Vet inte riktigt hur jag ska tolka den.
Började med en löneförhandling imorse. När den var avslutad skulle jag gå en runda på företaget tillsammans med ägaren till företaget. Nu är det så att det på företaget finns femton anställda varav två inte är medlemmar i mitt förbund. Vi gick runt. Jag pratade med medlemmar. Presenterade mig. Stötte på ickemedlemmarna och började prata organisering med dem. Kändes lite konstigt, även om jag gick på med alla argument, eftersom ägaren var med. När jag kört snacket säger ägaren; ja, det vore bra om du gick med, jag har inträdesblanketter......SURPRISE!
Hade också ett fantastisk samtal med en medlem på företaget, som tack vare mig(?!), fått ut 41000 spänn i ett ärende som jag drivit. Ljuvligt. Mötet med honom gjorde att jag blev så glad! Fantastiskt. Vi grät båda två. Lycka.

Ikväll har mannen och jag druckit skumpa. Ätit oxfilé. Öppnat baren med grannen. En härlig kväll. 
Det är bara en sak jag funderar över; hur i helvete ska jag tya hålla mig vaken till The team....? 10 000 kronorsfrågan!



Kommentarer

  1. Måste komma på ett ärende du kan driva åt mej haha

    SvaraRadera
  2. Och ops, du är inte med inte mitt förbund......

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen