Operation

Startade vid kvart i åtta imorse för att köra till Citadellkliniken. Vädret var skit, regnade mest hela tiden och att det var mycket trafik gjorde inte saken bättre.
Hur som helst, efter ett par timmar var jag framme, en timme för tidigt. 
Byggnaden var av gammal stil, ända nere vid havet. Rött med vita knutar och en massa detaljer på huset som gjorde att man fick en känsla av att man kommit till femtiotalet eller nåt. Vansinnigt vackert. 
Väl inne ändrades det helt. Vitt, vitt, fönster och stål. Helt i min stil. Supermodernt. Rent. Hela linjer. 

Först fick jag träffa Kerstin. Väldigt trevlig kvinna som skrev in mig och fick lite faktauppgifter. Efter det fick jag sitta en stund och vänta, i väntrummet, möblerat med vita skinnfåtöljer och Arne Jacobsen. Där stod en kyl, märke SMEG, med allehanda drycker som man fick ta av. Allt andades lyx.
Sen fick jag möta kirurgen. Han verkade väldigt bra. Kände mig helt trygg. 
Vi diskuterade lite och han menade på att det skulle gå bra att göra en plastik på mina ögonlock. På övre skulle man mest skära bort lite skinn och ta lite fettvävnad vid näsroten. På undre skulle de ta lite fett, men mest koncentrera sig på att strama upp muskeln. Förr tog man tydligen bort allt, vilket kunde göra att man såg hålögd ut.
Sen fick jag träffa Kerstin igen och föra upp detaljerna. Det blir operation den 21 september och jag känner mig helt trygg med det. Ska bli så bra.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen