Trött, nöjd och glad och frustrerad

Allt på en gång på nåt vis. 
Sover hyggligt bra men är ändå trött. Åtminstone på kvällarna. Nu har jag flyttat och sover i "ny" säng. Min gamla. Dottern har kommit hem och tagit sitt gamla rum. Jag fått flytta in i mitt gamla rum. Gubben flyttat ut i gäststugan. 

Nöjd med min arbetsinsats. Har fått mycket gjort under veckan och förra. Återstår en hel del, mest för att det tillkommer nya och knepiga ärenden. 

Glad för att jag är nöjd och effektiv. Glad för att det snart är midsommar. Glad för att jag vågar en massa. Glad för att jag vågar stå på mig och vara obekväm. Glad för att de mina är friska och krya. 

Frustrerad för att det finns tokar därute som är både elaka och småsinta. Frustrerad för att jag skulle vilja att dygnet bestod av 28 timmar så att man hann med liiite mer jobb, liite mer fritid, liiite mer kuligheter.

Nå, tre veckor kvar och det blir gott om kuligheter sen. Österrike, barnbarn, barn, Turkiet, sola, bada, grilla, sova, sova och sova. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen