Ops, trodde int det gått så fort

Tiden alltså. Trodde att jag precis varit inne och uppdaterat. Det hade jag inte. 
Ja, en härlig vecka men har inte varit hemma så mycket. Sovit i fyra olika sängar på fyra nätter. Olofström. Stockholm. Åkersberga. Hällevik. I nämnd ordning. 
I veckan som gick har det blivit mycket Hälsa. Hade en heldag med Arbetslivsresurs. Vikten av, kost, återhämtning, social samvaro och motion. 
Tisdag hade vi en central förhandling som slutade som vi ville. Bra. Onsdag och torsdag var jag på en konferens om stress. Det jag minns tydligast och bäst var när psykologen sa: träna på att ha dåligt samvete. Kvinnor ursäktar alltid sig, ber om ursäkt, skyller på sig själv och tar till sig om man inte hinner med. Sluta med det. Öva. Öva. Öva. När du kan avboka en middag med en god vän samma dag och inte säga varför, då har man övat. 
Nä, sluta ha dåligt samvete för att du inte har haft tid till det eller till det. Vill du inte umgås med den människan, gör inte det. Vill du bara sitta i soffan, ha inte dåligt samvete. Njut i stället. 

Hade en liten trevlig kväll på Ronneby flygplats när bilen inte startade. De som jobbade på flygplatsen var väldigt trevliga. Bjöd på kaffe. Tackade nej. Det visade sig att en av dom visste vem min syster var. 

Nå, nästa vecka blir det till gyn. Var tydligen bråttom när man får blödningar i min ålder. Säkert bara ett myom eller nåt. 

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen