Ovänner

Det blir gubben och jag. Alltid. När. I kör bil långt med GPS.
Hade yngsta dottern med sambo och hans tvillingbror i bilen. Släppte dom där vi brukar köra förbi i Mölndal. Sen då. Körde fel innan bron över till Hisingen. Gubben kör i 90 på en 70-väg. Tro fan han inte hinner svänga. Fick ner i hamnen och göra en u-sväng. Nå, över bron och kör fan i mig fel igen. Vi var säkra på att vi var rätt i några hundra meter. Det var vi inte. Kom bakvägen och cirkus en mil längre. Käre Gud.

Idag rök vi ihop igen. Då skulle vi hämta Erik i Landvetter. Som vanligt kör han alldeles för fort och när jag påpekar att det är en sjuttioskylt så tvärnitar han och lägger sig i femtio. Suck. Nej, vi körde inte fel utan kom rätt. Körde sen över Borås och en väg vi aldrig kört innan. Trevlig väg med lite trafik.

Helgen har varit god. Sov inget första natten eftersom en kontakt blåste in i väggen hela natten. Lät som någon knackade och helt omöjligt att få besök av John Blund.
Inatt sov jag bättre. Mycket bättre. Men, hemma bäst.

Mysan kokade kaffe till oss i morse. Lilla fisen. Så stor nu.

Innan vi körde hem så var vi och tittade när Nea spelade handboll. Duktig.

Ojojoj, vad jag har syndat idag. Har superdåligt samvete. Ätit en halv pizza och en hel påse godis (minns inte vad de heter, så dåligt samvete har jag). Hela härligheten har jag sköljt ner med en Cola.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen