Torsdag på Öland

Här sitter jag en torsdagskväll på ett hotellet på Öland. När jag körde hit igår så insåg jag att det bog var typ 35 år sen jag var på Öland överhuvudtaget. Minns att det ar vackert och det är det fortfarande.
Här är väl lite folktomt så här års.
Tog en promenad ikväll. Besökte kyrkogården. Man är väl lite konstig...

Har fått tid för min operation. Den blir av den 16 november. Ska bli skönt att veta vad det är.

Har träffat en underbar ung kvinna som jobbar fackligt. Hon är så klok och redig. Vi pratade om mentor och så igår och hon blev jätteglad när jag sa att jag kan tänka mig vara hennes. Jag är glad över att få vara det. Sanna mina ord, hon kommer att gå långt.

Imorrn pratar vi politik hela dan. Som tur är så kommer vi härifrån vid två. Har ju nästan tre timmar hem. Kör själv med. Spännande. På vägen hit blev jag kissenödig kring Ronneby. Tänkte väl att det där skulle gå vägen. Men. Ju längre jag körde desto värre blev det så klart. Fick köra av och in på en annan väg....det gick inte. Massor av bilar och gående. Ut på motorvägen igen. Några kilometer från Kalmar så hittade jag en mack som var öppen. Där stoppade jag.

Men då, måste få ordning på mitt liv igen. Tränar, ja det gör jag hyggligt. Maten är god och omfattningsrik, kolhydratrik och fettrik. Ingen bra kombo. Inte alls. Fan, sväller på alla bredder utom på längden. Tyvärr.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen