Träningsverk från hell

Det blev ingen träning med pt i torsdags. Hennes mormor hade ramlat i backen och hon var tvungen att åka dit. Fick bli 45 minuters spinning istället. Körde pulsband och då ger man allt och lite till.
Men, igår så, då var det dags.
Började med ett cykelpass som uppvärmning. Jävlar. Kunde knappt andas, än mindre prata.
Sen blev det att köra med pinne framför och över och bak skallen. Hyggligt enkelt men lite rörlighet behövdes. Benböj med vikter.
Körde sen rygg, biceps och triceps med lite vikter på. Allt 3x12. Sen, sen kom det rena helvetet. Det andra hade bara varit det mindre helvetet.
- Nu, avslutar vi med armhävningar, sa Jennie.
- Aldrig, sa jag. Kan inte göra en enda. Punkt. Period. Nada.
- Jomen, jag ska lära dig älska armhävningar.
Fram med stepbrädan (sicken förödmjukelse) och sen ner på alla fyra, eller vad det nu var.
Tänkte, jo ett par får jag försöka i alla fall.
- Nu kör vi. 3x12!
I mitt stilla sinne funderade jag: det var ta mig fan den dyraste PT-timme någonsin. One Time and never again.
Nå, jag la mig ner och körde mitt bästa. Fy fan gånger tre. 36 jävla gånger. De sista sex var ren och skär kräkvarning, svordomar och armar som inte orkade att lyfta någonting. Men, jag gjorde det.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen