En natt utan mardrömmar

Gud vad skönt det var, sov som en barnrumpa.
Idag har jag varit hos "min" frisör Emma och jag går på moln när jag går därifrån. Hon är så bra. Sen ett par månader är det rocktema som gäller och jag går och nynnar på "I wish I was a punk rocker". Inte dåligt pinkat för en femtioåring.
Jodå, synen hade blivit sämre men inte så där förfärligt. Nya glasögon beställs om en vecka. Optikern skrev också en remiss till ögonläkaren. Vi ska se om det går att göra något åt mitt blinda öga. För en himla massa år sedan så sas det att jag kunde få en ny hornhinna. Vad intressant att "plötsligt" kunna se. I takt med att mitt friska öga blir sämre så blir också helheten med avståndsbedömning värre. Snubblar och missar trappsteg stup i kvarten. Både jobbigt och farligt. Men, som sagt, doktorn får avgöra. Det är inte säkert att det går. Det är flera saker som ska stämma. Vi får väl se vart det lider

Nej, dessa glasögonen är nog inte min stil. Har i och för sig inte provat men tror inte det

Bild: madebynoemi

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg