Hej å hå

Den Zimbabweska ambassaden besinnade sig och gav mig till slut visum Det var bra.
I övrigt kan man väl inte säga att veckan har varit mycket att hänga i julgranen. Även om den numera är utslängd. Granen alltså, inte veckan...den pågår några dagar till.
Svågern fixade det ganska bra. Han kom hem redan en dag tidigare, för att åka in igår igen. Ingen ny hjärtinfarkt men däremot en sylvass cornflakes som skar honom och han slutade inte blöda.
Kära mor fick i tisdags hjärtsvikt, njursvikt och ett akut tillstånd infann sig. Tur att hon var på sjukhus annars hade hon inte överlevt. Efter ett tag på intensiven är nu tillbaka på avdelningen. Fortfarande med slangar både här och där och en syrgasmask som hjälper henne att andas. Det visade sig också att hon vid något tillfälle under dessa dagar fått en lätt stroke. Hon har problem med vänster hand. På söndag åker vi och hälsar på.
Själv fick jag igår besöka cityakuten. Mina lymfkörtlar under armarna, fyra i ena armhlan och fem i andra, är svullna. Känns som om jag har en vindruvsklase hängande under vardera arm. Det som dom kunde konstatera, utan att egentligen konstatera, var att jag förmodligen har en infektion någonstans i kroppen och därmed blev jag ordinerad penicillin.
Igår kväll var jag också på ett möte med Sossarnas valberedning. Berit Andnor berättade om hur processen ser ut med att ta fram ett förslag till ny partiledare. Intressant debatt följde.

Indonesien, vad sägs om det?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg