Sakta

Mådde hyfsat igår. Sämre idag. Jävla skitillamående.
Igår var jag ute på en liten runda. Första på nästan fyra veckor. PW för det mesta men sprang lite emellanåt. Gick hyfsat bra. Om inte illamående sätter käppar i hjulet så ska jag ut en runda imorgon också. 
Gjorde en fiskgryta idag. Super-Gott. Fast hade önskat att jag hade haft bättre aptit. Hittade färsk fisk i stan när jag var på Apoteket.

Det här hade jag i:
Lax i bitar
Torsk i bitar
Färska räkor i bitar....
Charlottenlök
Champinjoner
Smör
Vitlök
Vin
Tomatpuré 
Chili
Grädde
Buljong
Dragon 
Och så här gjorde jag:
Finhacka löken vitlöken och champinjonerna. Fräs i smör lite lagom sådär. Häll på vin. Koka upp. Sänk värmen. I med dragon, tomatpuré cirkus två matskedar. Lägg i en buljongtärning. Jag använder höna. 
Lite socker. Lite salt. Lite chili. Låt puttra i en kvart eller nåt. Mixa hela konkarongen slät och fin. Tillbaka med den på plattan. Häll på grädde. Koka till lagom konsistens. Mer salt o socker om det behövs. När de verkar okay så i med laxen. Ett par tre minuter senare i med torsken. 11 sekunder innan servering så lägg i räkorna. Glöm inte att smaka av flera gånger. Det behöver inte nödvändigtvis vara stora skedar. Räcker med att doppa skeden i. 
Vi kokade några potatisar också, vid sidan av. Små bitar. De la vi i botten på tallrikarna och hällde soppgrytan ovanpå. Dekorerade med några räkor och persilja. Skit att jag inte tog en bild. Det var så vackert så jag glömde det

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Världen finaste julklapp