Matta, färg och mat

Var inne och kollade heltäckningsmatta idag. Hittade en som jag gillade väldigt mycket. Tät. Tjock. Lättstädad. Det får bli den. Gräddfärgad med lite ljus brunt i.....ja, jag vet inte hur jag ska beskriva den. Snygg som attan. Dyr var.  Den minsann också. Tur rummet är litet
Hittade också en passande färg till, ljus mocca. Ska beställa imorgon så de hinner lägga mattan innan Turklandet. Det tar tre veckor innan mattan kommer.

Hann att måla lite idag. Det kommer bli hur bra som helst. Vi har sex sektioner som ska målas två gånger plus en gång med grundfärg. Grundfärgen är klar sen länge (två år). Nu är täckfärgen målad på fyra sektioner x en, det betyder att jag är klar till en tredjedel. Sen måsten gubben måla utsidan också. Där är ingen täckfärg alls än.

Idag bestämde Sanna maten. Det blev grillad tandoorilax, yoghurt med mynta, mangokräm (mangochutney, färsk mango, färsk chili, limejuice), kokt nypotatis. Supergott. Jag uteslöt yoghurten.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg