Fortfarande förbannade tannajävel

Fick tid hos min tandläkare men de hittade inget fel. Hon bankade på alla tänder på vänster sida. Bara samma smärta som jag haft hela tiden. Inget mer ont. Hon tog bilder. Såg inget där heller. Hon skrev ut lite penicillin i fall att. 
Skulle ringa måndag eller tisdag om det blev värre. Det har blivit värre. In i helvete mycket värre. Nu tror jag dock att jag listat ut vilken tand det är. Får ringa imorgon bitti. 

I fredags kväll gjorde vi/jag i ordning rummet. Var inne och köpte en byra, gammal som är iordningställd, en pall i plåt som jag har till nattygsbord och sen en lite fin ask som jag har mina öronproppar, idomin och sånt i. 
Nu fattas det bara en gammal fåtölj eller stol. Väntar tills jag hittar det rätta. 

Jag är väldigt nöjd med rummet. Sov första gången där i natt. Tyst. Ombonat. Skönt 






Kommentarer

  1. Vad skönt att se att man inte är ensam som sover med öronproppar. Själv har jag alltid öronproppar när jag sover. Sover så mycket bättre när det är tyst och jag slipper störande ljud. Bara vetskapen att man inte kommer att störas under natten gör att man sover bättre. Tycker det är hur skönt om helt att plugga in öronpropparna riktigt djupt i öronen och höra hur alla ljud stängs ute mer och mer när propparna expanderar i öronen för att till slut bli helt tyst. Ibland får jag dock lite ont i öronen av öronpropparna. Har du något tips på sköna öronproppar att sova med?

    SvaraRadera
  2. Hej, Ja nu har jag hunnit sova i mitt nya rum några nätter och det är ljuvligt. När jag berättar för vänner om att jag gjort om ett rum till mitt eget så visar det sig att det är en del som har eget och att en del faktiskt skulle vilja ha det.

    Det där med öronproppar tror jag är en vanesak och hur ofta man vänder sig. Jag brukar använda Apotekets small eftersom de går in lite längre. Det händer mycket sällan att jag har ont, men känner igen smärtan du har.

    SvaraRadera
  3. Jag brukar använda Apotekets gula i storlek large. Tycker att de i small inte dämpar tillräckligt bra oavsett hur långt in i öronen jag har dem. På konserter har jag de hudfärgade i small. Där dämpar de lagomt mycket för mig och syns inte alls om man pluggar in dem så djupt som man ska. Misstänker att jag får ont i örat när jag ligger på sida. Får ta och testa lite olika proppar så kanske jag hittar några sköna att sova med.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg