Inte ofta längre

Som man har denna vy framför ögonen.
Idag åker jag tåg igen. Tåg som är sent så man tvingas springa emellan i bytet. Tåg som måste ta upp andra passagerare på tåg som har gått sönder längs vägen. 
Hemma gör jag allt för att undvika att bli sjuk tills vi ska iväg om en vecka. Gubben är sjuk och ligger i gäststugan. Inget hostande på mig inte.
Grabben som sitter bredvid på tåget hostar och snörvlar mer än lovligt. Jag stoppar med kortisonspray.

Utanför fönstret, så här en tisdagkväll i närheten av Södertälje, öser regnet ner. Kanske skulle man beskriva det som forsar ner. 
Regnar det lika mycket i Sthlm, vilket är stor risk, så blir jag genomsur den korta sträcka jag ska gå till hotellet. 




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg