Länge sen

Oj, tiden går fort. Trodde faktiskt att jag skrivit senare än den 16. Men, skam den som ger sig. Nu är jag tillbaka.
Mer och mer att göra på jobbet, men förmodar att det är som det ska. Fast ärligt, nu är det skönt med endast sju arbetsdagar innan vi drar till värme, sol och bad i fjorton dagar, ja femton faktiskt om man ska va riktigt noga.

Denna vecka blir det lite Stockholm. Skönt att bara åka dit ett par dagar. Bo på hotell och lära en massa nya saker.

Idag har jag målat mitt nya rum. Det kommer att bli så fint. Väggarnas färg ser lite ut som en målad grund i ljusbrunt...typ. Trodde aldrig jag skulle orka det. Var nämligen på fest de lux igår. 
Ombudsmannakvinnorna i Blekinge och Skåne hade poolparty. Tillsammans lagade vi också mat. Supergott och enkelt. 
Lövbiff som skärs i tunna strimlor. Bryn i smör. Krydda med lite svartpeppar. 
I med kinasoya. I med grädde. I med dijonsenap. Låt koka ihop. Red om du vill ha det krämigare. Avsluta med syltlök. Smaka av med ev salt, mer soja eller senap. Till det serverades en sallad, glutenfri pasta och glutenfritt vitlöksbröd. 






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg