Fredag kväll

Ja hörni, vilken vecka. Började med skitprov, vilket jag inte fått svar på än. Fortsatte med op av maken. Allt gick bra och han mår under omständigheterna bra. Trött. Lite ont än men slipper den tunga medicinen för smärtan. 
Sen övergick veckan i nån konstig hjärtrytm och en jävla huvudvärk. Ringde till Företagshälsan och var där idag. Jo, blodtrycket var för högt, fått en ny tid om två veckor. 
Bad dem ta prov på kolesterol och blodfetter också. Vet ni, triglyceriderna hade gått ner något otroligt. Från nästan 8 för ett år sen till 1,63 idag. Högsta värdet är 2. 
Även totalkolestorolen hade gått ner till under högstavärdet. Idag 3,6 där det ska vara under fem.
Så glad.
Jo, jag har fått medicin för det. Bra medicin. Men jag kan tänka mig att LCHF även hjälpt till. Åtminstone har det inte gjort det sämre. 

De där fyra bokstäverna har hjälpt mig med vikten också. Idag väger jag 68 och har väl ett par tre kilo till. Det får ta den tid det tar. Det går sakta. 

Hittat ett perfekt brödrecept. Byggt på mandelmjöl och ägg. Blir så gott med mycket smör och rökt skinka på. En fralla innehåller endast strax över två kolisar. Happy! 


Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen