Julen till ända

De senaste jularna har vi väl inte har så mycket tur. Förra året var jag precis hemkommen från sjukhuset efter en elak lunginflammation. Gubben blev febrig på julafton, som tillbringades i Göteborg.

Detta året var det en nyopererad gubbe som åkte jojo till lasarettet. Själv hade jag hjärtklappning, oregelbundna slag. Dottern fick halsfluss. Svärsonen ont i assen på nåt sätt. 

För några år sen hade jag tjocktarmsinflammation och kom hem från sjukhuset ett par dagar innan julafton....

Förresten, var inne och läste mina journaler på nätet igår. Spännande. Jävlar vad dålig jag var förra året. Det visste jag men nu kunde jag läsa det också.

Idag blir det shopping. En Mac, en AppleTv, en extern hårddisk och lite sladdar.

Ska passa på att tvätta bilen, slänga julpapper o bröte på miljöstationen också.

Hur gick det med julen och LCHF? Sådär tycker jag. Kunde varit bättre men betydligt sämre också. 
På femtioårskalaset den 22 gick det inte att undvika den goda räkmacka syster gjort till mig. Tårtan, mousse, likaså.
Lillejul = godkänt
Julafton blev det några skumtomtar och Mozartkulor. Inget bröd, eller jo mitt LCHF-bröd så klart. Inga potatisar eller annat, rätt okay faktiskt. 
Juldagen, några godisbitar i form av wienernougat. Det var det liksom.
Igår, annandagen, var det strikt och så fortsätter det.

Nyårsmenyn blir LCHF. Paj till förrätt. Skalet gjort på mandelmjöl. 
Varmrätt; Fläskfilé med rättikagratäng. Till efterrätt blir det glass med bär. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen