Livet återvänder

Efter några månader med en hälsa som har varit mer eller mindre värdelös så är jag nu på gång. Tyckte att det vände i fredags. Kände mig piggare än på länge, efter två GT. Tog trycket och det var NORMALT. Gubben tyckte att jag skulle fortsätta dricka 2 GT om dagen. Njae, det vet i tusan om jag ska.
Sen dess har det hållit sig inom acceptabla ramar.
Idag var första dagen på jobbet, denna sidan 2017, som jag kände mig riktigt bra. Haft energi och ork och inte bara plågat mig igenom alla arbetsuppgifter.
Trycket ikväll var lite högre men okay. Nästan.

Har börjat springa lite smått, med betoning på lite. Efter vårruset, som jag gick, så var jag ute i både fredags och igår söndag. Blir trött så klart men på ett helt annat sätt än när jag åt betablockerare. Det finns hopp om att jag ska kunna bli lite bättre.

Helgen har varit god. Malmö. Vackert väder och bubblor. Vad kan man mer önska. Bättre sömn kanske. Hade glömt att säga till att jag ville ha ett rum med delade sängar. Nu studsade jag i sängen varje gång gubben vände sig om.

På torsdag åker jag till Göteborg. Vi ska ha kongress i dagarna till måndag.
På invigningsdagen ska vi alla bära en grå skjorta. Den ser för jävlig ut, eller rättare sagt, jag ser för jävlig ut i den. Provade aldrig så bad dom ta en L i herrmodell. Sicken miss. Stor. Jättestor. Lång (till knäna). Och en krage styvare än gubbens....
Asså, nu har jag klippt bort kragen så det har blivit en rund hals. Provade allt idag men inser att jag måste klippa den på längden också. Lägg därtill en svart slips med regnbågsfärger tvärs över. Käre Jesus. På kongressöppningen vill jag vara fin. Det kommer jag inte att vara.

På lördagen ska vi återigen ha en skjorta. Vit. Den har jag provat. En dammodell och riktigt fin. Till den en HBTQ scarves. Nackdelen? Kortärmad och. I ska ha kvällsplena, vilket kan innebära att vi ska arbeta tills tolv, ett, två på natten. Öjn komma frysa hajl.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen