2014 in i 2015

Ett härligt avslut på det gamla året och en god ingång i det nya. Vi åt väldigt god mat och de hade verkligen tänkt på att servera glutenfritt in i minsta detalj. Till förrätt blev vi serverade lite tilltugg som smördegsstänger med ost och en med örter, krispig serranoskinka och vitlökskorv. Till detta serverades det en god, kall bubbel. 
Till varmrätt fick vi porterstek med potatis, grönsaker och stekta kantareller. Till efterrätt en vaniljpannacotta med hallonsås. Till kaffet en gräddrulltårta gjord på potatismjöl och lite kakao. Nattamaten bestod av kokt wienerkorv med bröd. Jag åt som om det var min sista måltid. Det var det med, åtminstone för 2014. 
Gav ni några nyårslöften? Jag brukar ge ett och det är att jag ska älska gubben så länge jag kan. Det funkar bra. Jag gav ytterligare ett inatt, som jag bestämt sen innan, och det var att jag inte ska äta kolhydrater i fyra månader. Med kolhydrater menar jag i detta fall, potatis, ris, pasta och bröd. Choklad och godis i alla former går naturligtvis också bort. 
Kolhydrater som jag ska fortsätta med är havregrynsgröt, frukt (om än i mindre mängder), bubbel såklart. Även om jag ska dra ner på det sistnämnda också. 

Imorgon blir det träning igen. Fortsätter vädret så här, milt och oblåsigt, så blir det en springrunda ute i naturen.

Usch, vår tvättmaskin är sönder. Den startar. Tar in lite vatten, tömmer igen efter 15 sekunder sen stänger den av. Det funkar att centrifugera och tömma, men det har man inte möet nytta av. Får ringa servicen imorgon så får vi se om vi behöver köpa ny. I så fall blir det en billig en, de verkar ju ändå gå sönder stup i kvarten. 


Som vanligt skulle gubben släppa upp lyktor. En gick upp en och en halv meter i luften och damp ner två meter därifrån. Den andra lyfte tre meter och landade tio meter därifrån. Bilden ovan tog jag av eländet. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg