Inbjudan

För några dagar sen så satt jag i Zimbabwe och pratade med några kollegor. Berättade att det var synd att jag inte fått komma till Victoria Falls (som ligger på gränsen mellan Zim och Zambia)
Ett par dagar senare kom det ett email med en inbjudan till Ja, Victoria Falls! Helt fantastiskt. Det är vår givare som ska ha en konferens tillsammans med de som driver projekt i Zimbabwe, varav vi är en. 
Jag har nu bokat biljett och stannar en dag extra (jodå, den natten får jag allt betala själv, men det är det värt). Jag åker redan den 22 februari och är tillbaka den 28 så det blir bara fyra dagar på plats. 

Kommer att åka med Egypt Air. Spännande, men inte alltför spännande hoppas jag. Det tillhör ju inte världens bästa flygbolag men är säkra och får flyga inom EU.

Igår hade jag en "avskedsmiddag"för två av mina bästa vänner. Om jag får jobbet kommer jag att sakna dem så mycket. Vi har haft mycket roligt tillsammans men också hårt arbete. 
De vill bjuda in mig som VIP-gäst nästa år när de har kongress. Spännande, men så kommer det naturligtvis inte att bli. Smickrad blir man dock. 
De tyckte att jag hade gjort så mycket för deras fack under alla dessa år, men jag var noga med att påpeka att det var min organisation. De höll med, men utan min personalitet och med mitt driv så hade det förmodligen blivit annorlunda. Ännu mer smickrad. Ljuvliga vänner! 

De besättande också om hur deras liv var under appartheidtiden. Skenavrättningar när de satt i fängelse, annan tortyr och om hur goda vänner blev dödade eller bortförda för att aldrig mer komma tillbaka. Så ledsamt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg