Det flyter på

I måndags var jag på möte med gruvfacket. Ett bra och givande sånt. Det bestämdes att de kommer till Sverige den första veckan i mars och det känns skönt att jag har ett program att gå efter. Det som vi skulle genomföra när de skulle komma i december. Har redan kontaktat de inblandade. 

På eftermiddagen blev jag körd till ett litet ställe som heter Magaliesburg, en och en halv timme utanför Johannesburg. Skulle ha möte med underbara Swhap-gänget. Kom dit lagom till lunch och hade ett par timmars möte. Hade redan från Sverige bokat en massage. Ljuvligt. Ont. 
Efter det så gick vi till poolen. Ja, klockan var redan halv sex på kvällen, men det var så varmt. Över trettio grader. Tog ett dopp och njöt av livet. 
Hela lodgen var helt fantastisk. Vi hade fått ett bra pris, cirka 1200 per natt inklusive all mat och konferenspaket. Zebror gick omkring. De hade ett hyfsat gym. Toppenspa, vilket inte hanns med. En väldigt stor pool. Olika stigar där man kunde se fåglar i massor, antiloper och annat småvilt. Tyvärr så hann jag inte det heller. Stannade bara ett dygn.

Igår var då en heldag med Swhap. Planering för 2015 och känns allt lite vemodigt att jag kanske inte är med. Men, vi bestämde att deras Sverigemöte ska förläggas till Göteborg. I maj. Under Göteborgsvarvet. Då åker jag dit om jag har slutat detta arbete. 

På kvällen hade jag ett middagsmöte med gruv. God mat och trevligt sällskap och heta diskussioner. 
Lång dag. Var inte på hotellet förrän halv elvatåget kvällen. 

Mitt rum på lodgen 

Spa

Huset där mitt rum låg

Stor terass och inblick in i sovrummet

Poolen

Zebror

Jodå, jag ställde klockan för att springgå på löpbandet en halvtimme. Tungt. Varmt. Som. Fan. 







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg