Bra dagar

Ja, det har det verkligen varit i Zimbabwe. Bra och fruktfulla möten vilket betyder att vi har kommit väldigt långt i redovisningen och planeringen för innevarande år.

Usch, när jag vakande igår och hade duschat och fönat håret så ser jag en jättespindel på väggen. Jag försökte döda den med första bästa tidning men den kravlade iväg kvickt som fan under spegeln. Jag fick fram radar, som där heter raid, och sprejade upp hela flaska. Ingen död spindel. Ingen levande spindel. Har ingen aning om vart den tog vägen. 

Tränade en stund på kvällen. Gjorde gott kände jag. Sen bar det iväg till en superfin restaurang, nr 1 på tripadvisor. Har varit där en ggr innan och maten är toppengod. Och dyr. Blev dock bjuden av en väninnas man. Inte helt fel. 

Idag bar resan vidare till Johannesburg. Bad om att få sitta gång. Fick fönster. Bad igen om gång. Fick gång. Kanonbra plats.  Precis bakom business class, men med samma fina stora säten. Två i rad. Breda. Mjuka. Gick att fälla hur mycket som helst. Glutenfri mat? Glöm det. Det hade flygbolaget gjort. Vad händer? De erbjuder mig businessklassmat. Jag bad att få frukt och grönsaker. Toppen. Så ska en slipsten dras. 

Framme på hotellet. Här har man målat och dekorerat om rummen. Fint. De undrade också om jag ville ha ett glas champagne direkt eller om jag ville vänta. Naturligtvis fick det bli direkt. Dricker bara bubblor och äkta och sparsamt. Känner av det där jävla blodtrycket. Susar och brusar i hel huet. När jag kollade på itirm för nån vecka sen så låg det på 180/100 och då äter jag all medicin man kan. Det går inte att öka den mer. Måste beställa tid. Så får vi se hur det blir med det. 

Ikväll blir det middag på hotellet. Det är ett boutiquehotell med fine dining. 
Jag sitter nog ute. Klockan är halv sju och det är 25 grader varmt. 

Imorgon förmiddag blir det en PW i Johannesburg. Två tegelstenar i varje hand. Effektivare träning. Sen kan jag ha dom att slå anfallare i huet med 

Ljuvlig trädgård på hotellet i Harare.

One More 

(bild saknas eftersom jag såg för fet ut)

Tillsammans med kollegor från Zim.

Han som bjöd.

Jodå, efterrätt blev det också. Chokladmousse med vispgrädde och färska jordgubbar. 

Businessklassmat 

Mitt rum i Johannesburg 







Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg