Johannesburg

Igår var en sån där slappedag. Åt frukost. Länge. Lusläste tidningen och drack tre koppar espresso. Dubbla. Ja, även här är rasismen utspridd. Det har varit många brott mot somalier i kåkstäderna. Unga män och kvinnor som röker på en drog och blir som galna tydligen. Drogen är en blandning av ARV ( bromsmedicin för HIV) och annat bös som mixas ihop. Man blir uppenbarligen knäpp i knoppen. Ingen matlustheller sägs det (Yippijay) 

Var till shoppingcentret igår förmiddag. Handlade lite alvedon ( fast nu är det uppenbarligen lag på att man endast får köpa 100...). Handlade en kroppsskrubb, tandkräm, fotkrämoch annat smått och gott.

När jag gick ner till poolen frågade managern mig om de kunde få testa lite olika bäddlinnen på mitt rum. Japp, jag hade inget att dölja. Fan med. När jag kom upp efter bad och slapp så såg jag att de hade lagt ihop mina kläder. Jag hade ju slängt rubb och stubb på sängen. Trosorna med. Med troskyddet så väl synligt. Gud så skämmigt. 

Idag blir det en sån där slappedag till. Har fixat med lite bokningar och emails nu på morgonen. 



Kommentarer

  1. Haha ja ibland tänker man inte på allt, härlig resa.

    SvaraRadera
  2. Haha ja ibland tänker man inte på allt, härlig resa.

    SvaraRadera
  3. Precis. Det var en man också som var och grejade på rummet

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen