Konstigt

Sitter här i Dubai och väntar på flyget till Sydafrika och vidare till Harare. Funderar på om det är sista gången och så skulle det ju kunna vara. Lite vemodigt, men det är väl onödigt att ta ut nåt i förskott, varken på ena eller andra hållet.

Vi var försenade en hel timme ner. På grund av åska, ösregn och kraftiga vindar här i Dubai. Nu gjorde det ju inget eftersom jag har/hade över fem timmars väntan. Nu är det skitvädret tillbaka och hoppas det lugnar sig. Har ett flyg i Johannesburg som förmodligen inte inväntar mig.

Fundrar på om jag tyar träna imorgon. Har det som ambition men jag är väl slut efter 36 timmars resande med, förmodar jag, väldigt lite sömn.

Hade beställt glutenfri mat på flyget. Näe, säger jag bara. Jag vet inte om de tror att de som är glutenintoleranta också är bantande människor eller nåt.
Till förrätt nåt kalkonkött, en skiva bröd och lättmargarin. Sallad. Grannen fick rökt ankbröst med sallad. Riktigt smör. Till varmrätt fick jag kycklingbröst med vildris och någon grönsaksröra. Smakade absolut ingenting. Grannen fick oxfile med rödvinssky. Va fan, det skulle ju jag kunna äta. 

Så fort jag kommer fram ska jag ändra till vanlig mat. Då kan jag i alla fall välja vad jag vill äta. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg