Mycket riktigt

Jag tyade inte träna igår. Det har jag gjort idag. Ett "gym" som ligger utomhus med gamla maskiner. Det enda som är hyggligt nytt är roddmaskinen. Körde 20 minuter på den i tufft tempo sen cyklade jag 15 minuter. Cyklade och cyklade. Det var en korsning mellan en crosstrainer och en cykel. Man trampade runt men hjälpte till med armarna. 

Stället jag bor på är väldigt trevligt. Fina rum. Tillmötesgående personal. 

Igår åt jag middag här innan sängdags. En salig röra på sex personer som alla satt vid samma bord. En från Texas, en från Alabama, en från Washington DC, en från Zambia, en från Sydafrika och så jag. Spännande. Vi började prata politik. Söderfolket var republikaner, DC-kvinnan demokrat. Söderfolket undrade om jag tyckte det var jobbigt med politik. Men jag svarade, - tvärtom, jättekul. Själv är jag socialdemokrat och arbetar för facket. Det tyckte de var lagom kul. Dom mumlade lite och tyvärr var jag alldeles för trött för att orka föra nåt vidare samtal. 

Idag har jag varit på möte. Spännande. Vi kanske ska få till ett nytt projekt här i Zim. Facket och unga örnar hand i hand för att hjälpa utsatta fattiga arbetare och därmed också barn. Det finns många barnarbetare här. 

Duschen på rummet

Sängen (om ni inte ser det)

Ljuvlig trädgård

Diskussioner

Ett problem här

Gymmet

Fin utsikt i alla fall







Kommentarer

  1. Spännande, både stället, gymmet och diskussionerna..haha.
    Måste kännas konstigt att kanske inte komma tillbaks, eller?

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg