Ett eller annat sätt

Jodå, jag begav mig ut i skog och mark för att lunka på. Det blev 4,9 km i makligt tempo. De första två kilometrarna över stock o sten, gren och gyttja. Det gick saakta. Kilometer tre lite snabbare. Fyran bäst med 7.03 och sisten näst snabbast med 7.20 typ. Sisten inkluderade en bit av haveliden. Upp. 
Enligt maken så kommer resultatet från ryssbergsloppet i tidningen. Jag kommer att anmäla mig som Asta Nilsson 84. Lilla Asta får stoltsera i tidningen med att komma sist. 

En låång vecka framför mig. På lördag drar maken och jag till Malmö för en liten weekend. Har bokat bord på en topprestaurang. 

Uppretad är jag just nu. Har en ryss som sitter bakom mig och tycker att det är helt okay att prata med hög röst i telefonen. Med högtalaren på. Nu har jag vänt mig om ett par gånger och gett honom det onda ögat. Tror jag. Han får det ögat jag inte kan se med.....så....kanske det inte ser så ont ont.

Någon ytterligare rad bakom sitter en annan människa och lyssnar på nåt annat, utan hörlurar. Man kan med andra ord säga att det är ett jävla sammelsurium i tågvagnen. Vad tänker folk med? Inte är det hjärnorna i alla fall.


En sån här liten fin Bengal finns med ombord idag



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg