Inte min dag riktigt

Natuligtvis blev vi försenade från Stockholm. Tåget skulle avgå kl 12.21. Efter en helvetes släp-asar-promenad från loungen till spår 11 så annonserar man fem minuter innan avgång att tåget förväntas avgån 13.05. Suck. Stön. Stånk. Nytt asande med väskor och täcke upp till loungen. Något irriterad över att man inte kan få besked tidigare. 
Nåväl, sitter ner och tar en kopp kaffe. Går ner till "ringen" för att invänta spårangivelse. Istället kommer en ny tid upp. Slutligen 13:35 så kommer vi iväg, med en massa nytt asande ner och upp.
Nyss var jag och hämtade en kopp kaffe. Ställde den i avsett fack vid stolen. Då vänder sig ett barn om, för sjuttioelfte gången, och det är helt okay. Men hon tar tag i koppen och släpper den. Där gick den koppen åt helvete och byxorna fick en något indränkt kaffedoft. Tur att hon inte brände sig i alla fall.
Bakom mig sitter några personer med asiatiskt ursprung. Vad i helvete är det med asiater och smaskande? Nu har de i över en och en halv timme smaskat på grillad kyckling. Ljudligt. Äckligt. Äckligt. Den lilla flickan, som kan vara i femårsålder, har nu ställt sig brevid mig, med en bit kyckling i handen, och smaskar glatt på medan hon nogsamt kollar in vad jag gör på paddan. Jag vänder mig om och tittar lite förundrat på henne men hon gör ingen som helst anspråk på flytta sig. Hennes far säger inget heller. 

Nej, inte min dag idag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg