Söndag och på väg

Jag tycker inte om att åka till Sthlm på söndagar, låt oss va på det klara med det. Känns som om att hela söndagen går till spillo på nåt vis. Nu har jag avverkat första tåget och sitter på det andra. Kan ju säga så här, jag kommer inte att sakna det i alla fall.

Vaknade tidigt. Som vanligt. Vägrade att gå upp och lyckades faktiskt somna om. 
Idag är det internationella kvinnodagen och det betydde för vår del att granen avkläddes både ljus och kulor. Ja, utegranen alltså. Illa nog. Kan väl tänka mig att en del grannar drog en lättnadens suck.

Ljuvligt väder har i alla fall denna söndagen bjudit på. Hoppas på en del såna framöver. Vi ska plocka ner markisen uppe på balkongen. Mäta den och beställa en ny. Den ser rent ut sagt för jävlig ut. 
Det kan ju vara ett typiskt söndagsnöje.

Denna vecka, ja åtminstone på tisdag, ska jag testa vår nya motionshall. Vi har fått den helrenoverad och nya maskiner direkt från USA. I övrigt hinner jag inte. Imorgon har jag telefonmöte klockan halv fem sen blir det middag med vårt besök från Sydafrika klockan 18. Tisdag träning då. Onsdag avtackningsmiddag, för mig haha, direkt följt av resa till Kiruna. Heldag där på avdelning och gruva. Sen blir det fakirflyget (06:05) tillbaka till Stockholm på fredag morgon. Tror inte det blir tid till träning där. Ska göra mitt bästa i vart fall.


Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg