Sicken helg

Efter en natt med inte mycket sömn så gick jag upp tidigt igår morse. Vi skulle ju åka till Malmö. Mannen och jag. Man kan sammanfatta den väldigt kort. Trevligt och dyrt.
Efter en smärtfri tågresa, som gick helt på tid, checkade vi in på hotellet och efter en kopp kaffe så begav vi oss ner på byn. Här skulle shoppas. Hade hintat till maken att jag ville köpa en ny plånbok. Dock hade jag väl kanske inte sagt vilken sorts plånbok. Den är dock assaballasnygg. 

Som för att fira detta köp gick vi till en uteservering beställde en flaska prosecco och lite smått att äta. 
Middagen hade vi bokat på Årstiderna. Jäklar vad gott. Jäklar vad dyrt. Gubben tog en meny med tillhörande vinpaket. Bara det kostade 1200:- sen skulle ju jag äta också. Lägg på en fördrink så förstår ni kanske vad notan gick på. Nästa gång blir det Mc Donalds, alternativt Burger King.

Efter ytterligare en sömnlös natt var helgen slut. Tåget hem gick också smärtfritt. 

Nu laddar jag för mitt nya jobb. Har nog svårt att fatta att jag inte ska åka upp och jobba där mer. Det tar väl sina veckor innan det smälter in. 
Jag går ut stenhårt till att börja med. Imorgon jobbar jag länge. Måndagar slutar jag halv sex. Efter det ska jag köra direkt in till gymet. Ska springa en sväng på bandet. 

På tisdag har vi årsmöte och jag lär väl inte vara hemma förrän kring niotiden. I bästa fall. 

Hotellrummet. Gigantiskt. 


Här i ligger (låg) den fina plånboken


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg